Regulamin zakupów w sklepie internetowym www.stiga.pl

Regulamin zakupów w sklepie internetowym www.stiga.pl

  1. Postanowienia wstępne

    1. Sklep internetowy znajdujący się na stronie stiga.pl jest prowadzony przez Stiga Spółka z o.o. ul. Rzemieślnicza 87, 62-081 Baranowo, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000145620, NIP: 781-16-47-851, REGON: (dalej: Stiga sp. z o.o.).
    2. Regulamin Sklepu jest zamieszczony na stronie internetowej stiga.pl
    3. Sklep internetowy znajdujący się na stronie stiga.pl stanowi platformę służącą:
      • zawieraniu umów sprzedaży pomiędzy Nabywcami towarów a Stiga Spółka z o.o.
      • dokonywaniu rezerwacji towarów znajdujących się w Sklepach Fizycznych prowadzonych przez innych przedsiębiorców. W przypadku dokonania rezerwacji towaru umowa sprzedaży zawarta zostaje w siedzibie wybranego przez Rezerwującego towar Sklepu Fizycznego. Rezerwujący towar podejmuje decyzję dotyczącą zakupu po uprzednim umożliwieniu mu obejrzenia/zapoznania się z towarem w lokalu Sklepu Fizycznego u innego przedsiębiorcy. Stronami tej umowy są: podmiot rezerwujący towar i odpowiedni Sklep Fizyczny. Stiga sp. z o.o., za pomocą platformy internetowej, pośredniczy jedynie w przekazaniu Sklepowi Fizycznemu stanowiska Klienta o rezerwacji towaru. W przypadku rezerwacji towaru przez Klienta w konkretnym Sklepie Fizycznym informacje zawarte na stronie internetowej stiga.pl są informacjami o sklepie, towarach oraz ich cenach.
    4. Zgodnie z art. 384 Kodeksu Cywilnego Regulamin stanowi część umowy sprzedaży zawartej pomiędzy Stiga sp. z o.o. a Nabywcą
    5. Sklepem Internetowym sieci Stiga jest serwis internetowy dostępny pod adresem stiga.pl, za pośrednictwem którego Klient może kupić Towary poprzez zawarcie umowy sprzedaży ze Stiga sp. z o.o. Klient może także dokonać Rezerwacji towarów, a następnie zawrzeć umowę sprzedaży w wybranym przez siebie Sklepie Fizycznym.
    6. Przez Nabywcę należy rozumieć podmiot nabywający towary od Stiga sp. z o.o. za pośrednictwem Sklepu Internetowego znajdującego się na stronie stiga.pl
    7. Przez Rezerwującego należy rozumieć podmiot dokonujący rezerwacji towaru za pośrednictwem Sklepu Internetowego prezentowanego się na stronie www.stiga.pl, w siedzibie innego przedsiębiorcy prowadzącego Sklep Fizyczny.
    8. Przez Konsumenta należy rozumieć Nabywcę będącego osobą fizyczną określoną w art. 22¹ KC, dokonującą zakupu w Sklepie Internetowym znajdującym się na stronie stiga.pl w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą bądź zawodową.
    9. Stiga sp. z o.o., jako Sprzedawca, jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą w formach przewidzianych prawem, dokonującym w imieniu własnym i na własny rachunek obsługi produktów zamówionych za pośrednictwem Sklepu Internetowego znajdującego się na stronie stiga.pl, jak również świadczący usługi poboczne związane ze sprzedażą, takie jak przeszkolenie Nabywcy w zakresie obsługi urządzeń, serwisu urządzeń.
    10. Sklep Fizyczny jest dostępnym dla ogółu Klientów punktem sprzedaży współpracującym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ze spółką Stiga Sp. z o.o. Sklep Fizyczny jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą w formach przewidzianych prawem, dokonujący w imieniu własnym i na własny rachunek w lokalu swego przedsiębiorstwa sprzedaży produktów zarezerwowanych za pośrednictwem Sklepu Internetowego znajdującego się na stronie stiga.pl, jak również świadczący usługi poboczne związane ze sprzedażą takie jak przeszkolenie Klientów w zakresie obsługi urządzeń, serwis urządzeń.
    11. Rezerwujący towar, przy zawieraniu ewentualnej umowy sprzedaży towaru w lokalu Sklepu Fizycznego może zażądać od personelu Sklepu Fizycznego przeszkolenia w zakresie obsługi urządzeń. Szkolenie następuje przy wydaniu towaru i jest nieodpłatne.
    12. W przypadku zamówień składanych w Sklepie Internetowym przez Nabywców będących Konsumentami Regulamin stosuje się odpowiednio, przy czym w przypadku niezgodności jego zapisów z przepisami Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta; Ustawa z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich; Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny stosuje się w miejsce zapisów Regulaminu odpowiednie przepisy w/w ustaw. Szczegółowe uprawnienia konsumentów zostały określone w dalszej części niniejszego Regulaminu.
    13. Niniejszy Regulamin wyłącza odpowiedzialność Stiga sp. z o.o. z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne produktu, w stosunku do Nabywców produktów będących przedsiębiorcami. Ograniczenie uprawnień z tytułu rękojmi za wady nie dotyczy przedsiębiorców będących osobami fizycznymi, którzy zawierają umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tych osób charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nie działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
    14. Nabywca staje się właścicielem zakupionego towaru w momencie całkowitej zapłaty za ten towar.
    15. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie stosowane są przepisy prawa powszechnie obowiązującego na terenie RP.
  2. Sklep Internetowy

    1. Wszystkie produkty w Sklepie Internetowym znajdującym się na stronie stiga.pl są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych oraz prawnych.
    2. Dostarczony asortyment może znajdować się w otwartym opakowaniu oraz nosić ślady użycia, co wynika z przeglądu przedsprzedażnego wykonanego przez Stiga sp. z o.o. i nie stanowi jednocześnie podstawy dla Nabywcy do roszczeń z tytułu gwarancji bądź niezgodności towaru  z umową.
    3. Ceny podane w Sklepie Internetowym podawane są w złotych polskich (PLN) oraz są wartością brutto (zawierają podatek VAT).
    4. Stiga sp. z o.o. ma prawo do zmiany cen po przyjęciu zamówienia wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym i za jego zgodą.
    5. Informacje zawarte na stronie internetowej nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, a stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  3. Składanie zamówień

    1. Zamówienia przyjmowane są tylko przez stronę internetową stiga.pl.
    2. Warunkiem realizacji zamówienia w Sklepie Internetowym jest podanie przez Nabywcę poprawnych i rzeczywistych danych osobowych i korespondencyjnych, w tym wskazanie adresu dostawy wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia.
    3. Wybór asortymentu następuje poprzez wybranie opcji "Dodaj do koszyka" znajdującej się przy każdej pozycji.
    4. Poprzez kliknięcie lewym przyciskiem myszy na ikonę przedstawiającą obrazek koszyka znajdujący się na żółtym tle uzyskuje się możliwość przeglądu koszyka oraz ewentualnej zmiany zamawianych ilości i rozpoczęcia procesu zamówienia.
    5. W celu kontynuacji procesu zamówienia należy wybrać opcję "Dalej" przechodząc jednocześnie do formularza danych do zamówienia, który należy dokładnie wypełnić, obowiązkowo uzupełniając wszystkie pola. Następnie, wybierając przycisk „Dalej”, należy przejść do kolejnego kroku.
    6. Przy składaniu zamówienia Klient określa rodzaj usługi świadczonej przez Stiga Sp. z o.o., z wykorzystaniem Sklepu Internetowego. Może to być:
      • zakup towaru w Sklepie Internetowym z dostawą przesyłką kurierską lub
      • rezerwacja towaru znajdującego się w wybranym Sklepie Fizycznym. Klient rezerwujący towar wybiera z listy dostępnej na stronie stiga.pl Sklep Fizyczny, w którego lokalu będzie miał możliwość zawarcia umowy sprzedaży zarezerwowanego wcześniej towaru. System wysyła wiadomość e-mail na podany adres e-mailowy Klienta z prośbą o potwierdzenie zamówienia/rezerwacji towaru oraz wartością brutto zamówionych/zarezerwowanych towarów. Potwierdzenie następuje poprzez wybór linku podanego w e-mailu.
    7. Przy składaniu zamówienia Klient zobowiązany jest do potwierdzenia:
      • iż wie, że złożenie zamówienia z zakupem towaru w Sklepie Internetowym wiąże się z obowiązkiem zapłaty ceny lub
      • iż, wie, że złożenie z zamówienia poprzez rezerwację towaru znajdującego się w wybranym Sklepie Fizycznym, wiąże się z obowiązkiem zapłaty ceny w przypadku zawarcia umowy sprzedaży w tym sklepie.
    8. W przypadku, gdy zamówiony towar nie będzie dostępny, Stiga sp. z o.o. skontaktuje się z Klientem w celu ewentualnej zmiany zamówionego towaru, anulowania zamówienia lub uzgodnienia orientacyjnego czasu realizacji.
    9. W przypadku, gdy zarezerwowany towar nie będzie dostępny, Stiga sp. z o.o./Sklep Fizyczny skontaktuje się z Klientem w celu ewentualnej zmiany zarezerwowanego towaru, anulowania rezerwacji lub uzgodnienia orientacyjnego czasu realizacji. W razie braku zarezerwowanego towaru w danym Sklepie Fizycznym, Klient otrzyma informację w mailu o dacie, w której może najwcześniej zgłosić się do Sklepu Fizycznego celem ewentualnego zawarcia umowy sprzedaż.
    10. Złożenie zamówienia towaru oraz rezerwacja towaru oznaczają akceptację zasad niniejszego regulaminu.
  4. Koszty dostawy zakupionego towaru w Sklepie Internetowym

    1. W przypadku zamówień o wartości do 1500 zł koszty spedycji w kwocie 30 zł obciążają w całości Nabywcę.
    2. Dla zamówień o wartości z przedziału od 1500 zł do 6000 koszty spedycji w kwocie 65 zł w całości obciążają Nabywcę.
    3. Dla zamówień o wartości powyżej 6000 zł koszty spedycji w kwocie 85 zł w całości obciążają Nabywcę.
    4. Dla zamówień na traktory ogrodowe, koszty spedycji w kwocie 200 zł w całości obciążają Nabywcę.
    5. Nabywca w momencie potwierdzenia zamówienia obowiązany jest zdecydować się na jedną z następujących form płatności: płatność on line poprzez system PayU, płatność przelewem (z góry), płatność przy odbiorze lub raty (raty - zgodnie z aktualną ofertą.)
    6. W przypadku dostawy do Nabywcy i płatnością przy odbiorze doliczane są dodatkowe koszty za obsługę płatności przy odbiorze w wysokości 10 zł.
    7. W przypadku dokonania rezerwacji towaru z w celu jego późniejszego zakupu w Sklepie Fizycznym Rezerwujący dokonuje płatności bezpośrednio w Sklepie Fizycznym przy zawieraniu umowy sprzedaży na zasadach ustalonych ze sprzedawcą.
  5. Realizacja zamówienia

    1. Po złożeniu zamówienia Nabywca otrzyma wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie złożonego zamówienia.
    2. Do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Nabywcą a STIGA sp. z o.o. dochodzi z chwilą potwierdzenia przez Stiga sp. z o.o. przyjęcia zamówienia uprzednio potwierdzonego przez Nabywcę.
    3. Nabywca ma prawo anulować zamówienie w ciągu 24 godzin od momentu złożenia przez niego potwierdzenia zamówienia. Anulacji zamówienia dokonuje się drogą mailową na adres: sklep@stiga.com, wraz z podaniem numeru zamówienia.
    4. Orientacyjnym czasem dostawy jest czas realizacji zamówienia oraz przewidywany czas dostawy przesyłki. Przesyłki dostarcza firma kurierska DHL. Przewidywany czas dostawy wynosi 48 godzin.
    5. Z powodu braku towaru i konieczności sprowadzenia go, ewentualnie konieczności dokonania czynności kompletacji sprzętu czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu, nie więcej jednak niż do 30 dni od dnia zawarcia umowy z nabywcą będącym konsumentem. W powyższych przypadkach Stiga Sp. z o.o. skontaktuje się drogą mailową z Zamawiającym w celu poinformowania go o zaistniałych okolicznościach.
    6. W przypadku nie dostarczenia towaru w terminie o którym mowa w pkt. 4 Nabywcy będącemu konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od umowy.
    7. Towar jest wysyłany tylko w dni robocze (od poniedziałku do piątku). Sklep nie prowadzi odbioru osobistego towaru w Stiga sp. z o.o.
    8. Realizacja zamówienia następuje od poniedziałku do piątku, od godz. 8.00 do 16.00. Do czasu realizacji zamówienia nie są wliczane dni świąteczne oraz dni ustawowo wolne od pracy.
    9. Nabywca sprawdza przesyłkę przy odbiorze pod względem jej kompletności, braku uszkodzeń, czego dokonuje w obecności osoby dostarczającej towar. W przypadku stwierdzenia przez Nabywcę przy odbiorze uszkodzeń mechanicznych zakupionego towaru, Nabywca ma prawo do odmowy przyjęcia towaru.
    10. Wskazane w pkt. 7 uprawnienie nie dotyczy uszkodzeń opakowania i śladów użycia urządzenia określonych w pkt. 2.2 niniejszego Regulaminu.
    11. Wraz z dostarczeniem towaru Nabywcy jest doręczany paragon fiskalny. Jeżeli w momencie składania zamówienia Zamawiający oświadczył, iż żąda wystawienia faktury VAT, wówczas:
      • Nabywca nie będący konsumentem, otrzymuje fakturę w formie elektronicznej, którą Stiga przysyła droga korespondencji elektronicznej na adres mailowy nabywcy. Faktura jest wysyłana w formie pliku pdf. Nabywca nie będący konsumentem, ma także prawo otrzymać fakturę VAT jeśli w terminie 7 dni od daty sprzedaży złoży stosowne oświadczenie na piśmie do Stiga sp. z o.o. i prześle oryginał paragonu fiskalnego na którym umieszczony został NIP Nabywcy. Żądanie umieszczenia NIPu na paragonie powinno zostać złożone w momencie składania zamówienia.
      • Nabywca będący konsumentem, otrzymuje fakturę w formie elektronicznej wyłącznie w przypadku wyrażenia zgody na otrzymanie faktury w takiej formie, w formularzu składanego zamówienia. W braku wyrażenia zgody, nabywca będący konsumentem otrzyma fakturę w formie papierowej. Nabywca będący konsumentem, ma także prawo otrzymać fakturę VAT jeśli w terminie 7 dni od daty sprzedaży złoży stosowne oświadczenie na piśmie do Stiga sp. z o.o. i prześle oryginał paragonu fiskalnego.


    1. W przypadku dokonania rezerwacji towaru, rezerwacja będzie obowiązywać od momentu złożenia przez Rezerwującego potwierdzenia rezerwacji i trwać będzie przez 4 dni. Rezerwacja ulega automatycznej anulacji po upływie 4 dnia od momentu złożenia rezerwacji o godzinie 00.00. Rezerwujący może również dokonać anulacji złożonej rezerwacji drogą mailową na adres: sklep@stiga.com. W razie przekazania informacji, iż rezerwowanego towaru nie ma na stanie Sklepu Fizycznego, Rezerwującemu zostanie podane w mailu, kiedy towar będzie dostępny i rezerwacja trwa od wskazanej w tym mailu daty przez 4 dni. Rezerwacja ulega automatycznej anulacji w czwartym dniu o godzinie 00.00.
    2. W przypadku dokonania rezerwacji towaru - okoliczności dokonania jego zakupu, tj. miejsce i czas, zależne są od wyboru przez Klienta konkretnego Sklepu Fizycznego oraz od godzin otwarcia wybranego Sklepu Fizycznego.
  6. Gwarancja

    1. Wszystkie towary marki Stiga zakupione za pośrednictwem sklepu internetowego znajdującego się na stronie www.stiga.pl są objęte gwarancją Stiga Spółka z o.o.
    2. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji na towar są określone w kartach gwarancyjnych, dostępnych na stronie stiga.pl.
    3. Gwarancje są rozpatrywane i realizowane wyłącznie przez autoryzowane punkty serwisowe Stiga. Adresy punktów handlowo-serwisowych znajdują się na stronie internetowej Stiga - www.stiga.pl
  7. Zwrot zakupionego towaru

    1. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Nabywca będący Konsumentem zawierający umowę na odległość ma prawo odstąpienia od umowy sprzedaży towaru bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie, z zachowaniem formy dokumentowej w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia zamówionego towaru nabywcy będącemu konsumentem lub wskazanej przez niego osobie trzeciej. Akceptacja postanowień niniejszego regulaminu równoznaczna jest z poinformowaniem Nabywcy o prawie odstąpienia od umowy w powyżej wskazanym terminie.
    2. W razie odstąpienia od umowy, umowa uważana jest za niezawartą, a Nabywca będący Konsumentem zwolniony jest z wszelkich zobowiązań. Zwrot towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni licząc od dnia odstąpienia od umowy Nabywca zobowiązany jest odesłać na własny koszt lub dostarczyć osobiście zwracany towar do Stiga sp. z o.o. (adres ul. Rzemieślnicza 87, 62-081 Baranowo) odpowiedzialnego za realizację zamówienia STIGA dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności jaki został wybrany przez konsumenta, chyba, że wyrazi on zgodę na zwrot na wskazany przez niego rachunek bankowy, niezależnie od wybranej metody płatności. W tym celu nabywca zobowiązany jest do wskazania nr rachunku bankowego.
    3. Jeżeli Konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.
    4. Zwrotowi podlega poniesiony przez Nabywcę, najtańszy koszt dostawy towaru oferowanej przez STIGA. Koszt odesłania towaru ponosi Nabywca.
    5. STIGA zobowiązana jest do odbioru zwracanego towaru, dostarczonego do miejsca zamieszkania konsumenta, gdy ze względu na charakter towaru nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą lub firmą spedycyjną.
    6. Kwota 100% ceny produktu wraz z  kosztami  najtańszej oferowanej przez STIGA dostawy towaru poniesionymi przez Nabywcę zostanie zwrócona w terminie 14 dni od otrzymania o oświadczenia o odstąpieniu od umowy, jednak nie wcześniej niż w chwili otrzymania od konsumenta zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania na adres STIGA.
    7. Stiga sp. z o.o. nie przyjmuje żadnych przesyłek nadawanych przez Nabywcę za pobraniem, zawierających zamówiony u Stiga sp. z o.o. towar.
    8. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
    9. Postanowienia zawarte w niniejszym punkcie stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  8. Niezgodność towaru z umową

    1. Reklamacje składane rozpatrywane są w trybie i na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym i ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową Konsument ma prawo żądać jego naprawy lub wymiany.  STIGA sp. z o.o. może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów.  
    2. W przypadku niezgodności towaru z umową Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy
        STIGA odmówiła doprowadzenia towaru do zgodności z umową poprzez wymianę lub naprawę z uwagi na nadmierne koszty
    3.  
        STIGA nie doprowadzi towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 ustawy o prawach konsumenta lub niezgodność towaru z umową występuje nadal, mimo że STIGA  podjęła próbę doprowadzenia towaru do zgodności z umową; brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego żądania doprowadzenia do zgodności towaru z umową STIGA nie moa możliwości doprowadzenia towaru do zgodności z umową poprzez jego naprawę lub wymianę w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
    4. Konsument nie może odstąpić od umowy jeżeli wada jest nieistotna.
    5. Konsument zobowiązany jest do udostępnienia towaru. Odbiór towaru niezgodnego z umową następuje przez STIGA sp. z o.o. na jej koszt, po ustaleniu sposobu odbioru z konsumentem.
    6. STIGA udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni licząc od dnia jej otrzymania. Nieudzielenie odpowiedzi przez STIGA sp. z o.o. w terminie 14 dni na reklamacje konsumenta jest równoznaczne z jej uwzględnieniem.
    7. Istnienie uprawnień Konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową wobec Stiga sp. z o.o. nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień z tytułu gwarancji. Zgłoszenie żądań z udzielonej Nabywcy gwarancji odbywa się na warunkach określonych w karcie gwarancyjnej.
    8. Postanowienia zawarte w niniejszym punkcie stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  9. Towary z elementami cyfrowymi
    1. Niektóre z oferowanych przez STIGA sp. z o.o. produktów zawierają treści cyfrowe. Powyższe oznacza, że dla ich pełnej funkcjonalności konieczne jest korzystanie z odpowiednich aplikacji. Informacja o konieczności wykorzystania aplikacji do obsługi urządzenia znajduje się w opisie każdego z urządzeń zawierających treść cyfrową. Dla poprawności działania aplikacji nabywca zobowiązany jest do pobierania i instalowania aktualizacji, zgodnie z wytycznymi znajdującymi się bezpośrednio  w samej aplikacji lub na stronie internetowej www.stiga.pl. Brak zainstalowania dostępnych aktualizacji może skutkować brakiem prawidłowego działania samej aplikacji ( w tym jej kompatybilności) jak również ograniczać funkcjonalność towaru z elementami cyfrowymi.
    2. Konsument nie może powoływać się na niezgodność towaru z umową wynikającą z braku zainstalowania aktualizacji o której został poinformowany przez STIGA , jeżeli nie zainstalował jej w rozsądnym terminie.
    3. Postanowienia zawarte w niniejszym punkcie stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  10. Zwrot zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego

    1. Klient ma prawo do nieodpłatnego zwrotu zużytego sprzętu przeznaczonego dla gospodarstw domowych, zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym. Zwrot zużytego sprzętu może się odbyć wyłącznie w przypadku, gdy zakup nowego produktu dokonany zostanie w sklepie internetowym znajdującym się na stronie internetowej www.stiga.pl i będzie obejmował produkt zużyty tego samego rodzaju, pełniący te same funkcje co sprzęt dostarczony. Zużyty sprzęt powinien być kompletny.
    2. W przypadku zakupu towaru w Sklepie Internetowym z dostawą przesyłką kurierską, chęć zwrotu zużytego produktu należy zgłosić drogą mailową na adres sklep@stiga.com w okresie nie dłuższym niż 14 dni od daty zakupu nowego urządzenia. Zwrot dokonywany jest po zweryfikowaniu przez Stiga Sp. z o.o. dokonanych przez Klienta zakupów – w terminie 5 dni roboczych od daty zgłoszenia.
    3. W przypadku odbioru towaru w Sklepie Fizycznym, zużyty produkt może zostać oddany w momencie odbioru nowego urządzenia.
  11. Pozostałe postanowienia

    1. Prowadzący Sklep Internetowy dokłada wszelkich starań, aby prezentowane na stronie internetowej informacje były zgodne ze stanem rzeczywistym. Ewentualne wątpliwości prosimy wyjaśniać kontaktując się z pracownikami działu handlowego Stiga sp. z o.o. pod nr telefonu 61 662 88 88 lub pod adresem mailowym sklep@stiga.com
    2. Prowadzący Sklep Internetowy zastrzega sobie możliwość zmian poszczególnych parametrów towaru. W takich przypadkach Stiga sp. z o.o. skontaktuje się z Nabywcą, celem poinformowania go o zmianie parametrów. Nabywca podejmie decyzję o zawarciu umowy bądź rezygnacji z zamówienia.
    3. Złożenie zamówienia jest jednoznaczne z wyrażeniem przez Nabywcę zgody na postanowienia niniejszego Regulaminu oraz potwierdza fakt zapoznania się z prawem odstąpienia od umowy wynikającym z obowiązujących przepisów.
  12. INFORMACJA

    zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/we (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (UE) 2016/679 („RODO”)

    Przy użyciu niniejszej informacji („Informacja”) Administrator (zdefiniowany poniżej) chciałby poinformować Państwa o celach i metodach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz
    o Państwa uprawnieniach wynikających z przepisów RODO.

    1.       Kim jest Administrator.

    Administratorem jest Stiga Sp. z o.o. („Stiga” lub „Administrator”) z siedzibą w Baranowie (60-081) przy ul. Rzemieślniczej 87, nr tel. 61 662 88 88 . Z naszym inspektorem ochrony danych osobowych można skontaktować się pod adresem e-mail: dpo@stiga.com   ( kontakt dotyczący tylko kwestii ochrony danych osobowych )

    2.       Stiga przetwarza Państwa dane osobowe w celu:

    a)      zawarcia i wykonywania postanowień umowy sprzedaży zawieranymi w ramach sklepu internetowego, w tym, między innymi, do wysyłki zakupionego produktu, zarządzania pomocą techniczną, obsługi posprzedażowej oraz wykonania prawnego obowiązku, który spoczywa na Administratorze w  celach rachunkowych i księgowych itp. odpowiednio na podstawie art. 6 ust. 1 lit b lub c RODO,

    b)      dostarczania Państwu informacji handlowych o produktach i usługach oferowanych przez Stiga (marketing) oraz włączenia Państwa do badań rynkowych w związku z produktami i usługami oferowanymi przez Stiga na podstawie art. 6 ust. 1 lit a RODO,

    c)       przeglądania Strony Internetowej oraz wysyłania odpowiedzi na Państwa konkretne zgłoszenie, w tym między innymi wysyłanie Państwu technicznych informacji o produktach Stiga, zarządzanie Państwa dostępem do bazy danych mediów Stiga itp. na podstawie art. 6 ust. 1 lit a RODO,

    d)      pomyślnego ukończenia rejestracji i uzyskania dostępu do aplikacji „Stiga Club”/„Stiga Shed”/ „Stiga Autoclip” (Aplikacja), stosownie do Państwa zgłoszenia, na podstawie art. 6 ust. 1 lit b RODO,

     

    3.       Charakter przetwarzania danych osobowych i konsekwencje odmowy.

    Przetwarzanie Państwa danych osobowych stanowi w przypadku:

    ·         pkt 1 lit a powyżej stanowi obligatoryjny element procedury zawarcia i realizacji umowy sprzedaży, wobec czego odmowa podania przez Państwa danych osobowych, które mogą zostać wyraźnie określone jako obowiązkowe skutkować będzie brakiem możliwości zawarcia umowy sprzedaży przez Administratora,

    ·         pkt 1 lit c i d powyżej obowiązkowy wymóg umożliwiający zarządzanie Państwa zgłoszeniem lub pomyślne ukończenie rejestracji i uzyskanie dostępu do Aplikacji, Państwa odmowa dostarczenia takich danych osobowych, które mogą zostać wyraźnie określone jako obowiązkowe, będzie skutkować brakiem możliwości odpowiedzi na zgłoszenie przez Administratora, a także brakiem zapewnienia Państwu możliwości korzystania z Aplikacji. Jeśli nie wyrażą Państwo zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych pkt. 1 lit b, nie będziemy w stanie przekazywać Państwu informacji o specjalnych ofertach lub nowych produktach i usługach; jednak nie będzie to miało wpływu na zarządzanie przez nas Państwa innym zgłoszeniem.

    4.       Okres przechowywania danych.

    Administrator będzie przetwarzać Państwa dane osobowe w celach podanych:

    ·         w pkt 1 lit a powyżej jedynie przez okres konieczny dla zawarcia i realizacji umowy sprzedaży oraz wykonania wszelkich obowiązków prawnych ciążących na Administratorze
    wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa unijnego lub prawa polskiego. Państwa dane osobowe podlegać będą przetwarzaniu przez Administratora przez okres odpowiadający długości okresu przedawnienia, a następnie zostaną usunięte,

    ·         w pkt 1 lit b, c powyżej jedynie przez okres do momentu cofnięcia udzielonej przez Państwa zgody lub jedynie przez okres  konieczny do umożliwienia zarządzania Państwa zgłoszeniem.

    ·         w pkt 1 lit d powyżej jedynie przez okres, w którym będą Państwo zarejestrowanymi użytkownikami Aplikacji oraz wykonania wszelkich obowiązków prawnych ciążących na Administratorze wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa unijnego lub prawa polskiego. Państwa dane osobowe będą następnie przetwarzane przez Administratora przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia, a następnie zostaną usunięte.

     

    5.       Metody przetwarzania Państwa danych osobowych.

    Państwa dane osobowe będą przetwarzane, zgodnie z postanowieniami RODO, na piśmie lub w drodze elektronicznej, w celach podanych powyżej oraz przy wykorzystaniu odpowiednich metod, służących zagwarantowaniu bezpieczeństwa i poufności danych osobowych zgodnie z art. 32 RODO.

    6.       Jakim podmiotom Państwa dane osobowe mogą zostać przekazane i kto może mieć do nich dostęp.

    Administrator przekazuje Państwa dane osobowe innym podmiotom będącym uprawnionymi organami publicznymi, jednostkami lub innymi podmiotami, które mogą otrzymywać dane w celu wypełniania ciążących na nich obowiązków prawnych, a którym Administrator jest zobowiązany udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

    Dla celów opisanych w punkcie 2 powyżej Państwa dane osobowe będą udostępniane pracownikom, zewnętrznym konsultantom i ogółowi personelu Stiga, działającym jako osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych, wyznaczonym jako wewnętrzni pracownicy oddelegowani.

    Ponadto, Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez następujące osoby trzecie:

    ·         dostawców usług związanych z zarządzaniem systemem IT;

    ·         dostawców usług związanych z obsługą prawna, kadrową i księgową;

    ·         dostawców usług związanych z transportem przesyłek;

    ·         banki i inne instytucje finansowe (w związku z zarządzaniem Państwa płatnościami);

    ·         organy administracji publicznej;

    ·         innych dostawców usług.

    Powyższe podmioty będą działać w niektórych przypadkach jako autonomiczni administratorzy, a w niektórych przypadkach jako podmioty przetwarzające wyznaczone przez Administratora zgodnie z art. 28 RODO. Państwa dane osobowe nie będą udostępniane do wiadomości publicznej.

    7.       Państwa prawa jako osób, których dane dotyczą.

    W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych mają Państwo prawo do: wglądu, przeniesienia, sprostowania, usunięcia swoich danych osobowych lub ograniczenia ich przetwarzania, a także do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz przenoszenia danych (jeżeli będzie to możliwe). W przypadku kiedy podstawą przetwarzania danych osobowych będzie Państwa zgoda, można ją wycofać w każdej chwili, tak łatwo, jak zgoda ta została udzielona. W przypadku, kiedy Państwa dane będą podlegały automatycznemu przetwarzaniu (profilowaniu), o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO zostaną Państwo poproszeni o wyrażenie na to dodatkowej zgody. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

    Powyższe prawa mogą być wykonane po kontakcie z Administratorem przy wykorzystaniu danych kontaktowych wskazanych w punkcie 1 powyżej. Prosimy pamiętać, że możemy poprosić Państwa o weryfikację tożsamości przed przystąpieniem do wykonywania dalszych czynności na Państwa prośbę.

    Jeżeli dopatrzą się Państwo naruszeń ze strony Administratora, co do bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych, istnieje możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

  13. Pozasądowe rozwiązywanie sporów

    Uprzejmie informujemy, że zgodnie z Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2013/11/UE z dnia 21 maja 2013 r. w przypadku zawarcia przez konsumenta umowy sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego, na terenie Unii Europejskiej, możliwe jest rozwiązywanie sporów za pośrednictwem platformy ODR: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL

    Jednocześnie informujemy, że skorzystanie z alternatywnych metod rozstrzygania sporów jest dobrowolne. W przypadku nieuwzględnienia roszczeń Klienta w procesie reklamacyjnym,  STIGA Spółka z o.o., każdorazowo poinformuje o tym, że nie wyraża zgody na pozasądowe rozstrzygnięcie sporu.